Roslagens dag 2018

rådjur

ROSLAGENS DAG 2018

Söndagen den 6 maj 

I årets upplaga av Roslagens dag tävlar vi som vanligt i
Renhornet, Hjorthornet, Älghornet och Vildsvinsbeten.

 

Datum: Söndagen den 6 maj
Tid: 9-16
Plats: Danderyd
Anmälan:
Tävlings-PM: Skickas till anmälda avdelningar/patruller

 

 

Program:

09.00             Kontrollantsamling (1 kontrollant per patrull)
09.30- 10.00  Incheckning öppnar för tävlande
10.00             Kontrollerna öppnar
11.30- 12.00  Lunchuppehåll
14.00             Kontrollerna stänger
14.30             Kårens fanbärare samlas vid prisbordet
15.00             Prisutdelning
16.00             Preliminär hemfärd

 

Renhornet – tävlingen för alla spårarscouter.
Hjorthornet – tävlingen för alla upptäckarscouter.
Älghornet – tävlingen för alla äventyrarscouter.
Vildsvinsbeten – tävlingen för alla utmanarscouter.

 

Samling:

Tävlingen är av typen cykelhjul. Patrullerna får vid incheckningen veta var de ska börja och fortsätter sedan medurs. Lunchmatsäcken intas på banan.

Banor:

Alla banor har samma sträckning. Det kommer att vara sex kontroller med klassiska scoutgrenar som anknyter till årets tema. (Utslagsgivande kontroll kommer att anslås vid starten.)

 

Renhornet
Spårarscouter går runt banan avdelningsvis och ska åtföljas av en ledare under hela tävlingen.

 

Varje scout ska ha med sig: Papper och  penna
Avdelningen ska ha med sig: Avdelningsflagga och förbandslåda
Ledaren ska ha med sig: Papper, penna klocka och denna inbjudan.

Tävlande patrull ska bestå av minst 3 och max 8 scouter.

 

Hjorthornet, Älghornet och Vildsvinsbeten
Varje scout ska ha med sig: papper, penna, kniv och första förband.
Patrullen/laget ska ha med sig: patrullflagga, förbandslåda, skrivunderlägg och klocka.

Tävlande patrull ska bestå av minst 3 och max 8 scouter.

Utrustning

Scoutdräkt, lämpliga kläder och skor/kängor för en heldag utomhus. Gäller för samtliga deltagare, ledare och funktionärer. Glöm inte MATSÄCKEN som äts utmed banan. Mobiltelefoner får inte användas under tävlingen. Kårer tar med kårflagga samt erövrade vandringspriser.

 

Anmälan och tävlingsavgift

Anmälan skall göras innan den 1 maj på distriktets hemsida. Tänk på att ange det namn som ni kommer att tävla under,  Tävlingsavgiften är 50 kr per patrull. Eventuella ledarlag anmäls vid starten, ingen avgift.

 

Kontrollanter

Varje deltagande kår ska ställa 1 kontrollant per deltagande patrull till tävlingsledningens förfogande. Maximalt 3 kontrollanter per avdelning. Kåren anmäler kontrollanter tillsammans med de tävlande patrullerna.

 

Tävlingsplats

Tävlingsplats är Danderyd, mer information om var kommer längre fram.

 

Om kåren hyr en buss går det att söka bussbidrag från distriktet. Det brukar gå bra att ha hajk i anslutning till tävlingsplatsen. Kontakta tävlingsledningen.

 

Till sist vill vi från arrangerade kårer hälsa alla distriktets scouter varmt välkomna till en härlig tävlingsdag.  Vi hoppas sol och vackert väder med glada deltagare

 

Hjärtligt välkomna hälsar årets arrangörer:

Danderyds sjöscoutkår

————————————————————

 

Tävlingskommitté

Om ni har frågor går det bra att höra av sig till:

Tävlingsledare och distriktets representant:
Leif Engman, 070-828 53 08 leifengman42@hotmail.com

Eller till Åsa Neuman, Danderyds sjöscoutkår 073-993 29 20